Lexmark Norge: PR-arbeid

Jeg bidro med et stort antall pressemeldinger og annet PR-materiell for skriverleverandøren Lexmark Norge gjennom 6 år (2002-2007): Brosjyretekster, kampanjetekster, artikler om kundecaser, artikler til kundemagasinene “Utskriften” og “Nettskriften”, innhold til “Blekksikon” (tips om blekkskrivere), og bisto til markeds- og brukerundersøkelser. (Klikk for å forstørre. Dra, og bruk Tilbake-knappen)


Jeg bidro med flere artikler til Lexmarks kundemagasin ”Utskriften” i 2002. Her har jeg bl.a. laget sjekkliste for multifunksjonsmaskiner, samt konsept og tekst til ”En fullrigger fra Lexmark” som fremhever produktfortrinnene til den avanserte multifunksjonsmaskinen.


Jeg skrev mange kundereferanser som både ble publisert på Lexmarks nettsted og i brosjyrer som denne fra 2006. Her er Rent-A-Wreck, Alladin software, Askim legesenter, Jungheinrich, Kreftforeningen og Toyota. Det er mer troverdig når kundene skryter, enn når selgeren gjør det.


Her er en Lexmark-brosjyre med kundereferanser som jeg laget i 2005: Vitusapotek, Bertel O. Steen, Oslo Børs og Skedsmo kommune. Tekstene beskrev virksomheten, deres behov for utskriftsløsninger og hvilke opplevelser de hadde med Lexmarks produkter. Bildene tok jeg selv.