Noen av Teknofil-artiklene som var publisert på nett, ble deretter brukt i bladet ”Teknofil” på papir. Slik nådde artiklene ut til et større publikum. En rekke av mine guider og tester ble gjengitt i Teknofil-bladet som ble distribuert i abonnement og gjennom løssalg hos Narvesen og Elkjøp. (Klikk for å forstørre. Dra, og bruk Tilbake-knappen)
I dette Teknofil-bladet fra 2007 undersøkte jeg TV-tilbudet fra Get, Altibox, Canal Digital, RiksTV og Viasat via kabel, satellitt, bakkenett eller bredbånd, sammenliknet kanaltilbud og pris, og utropte vinnere. Undersøkelsen ble referert på ”TV 2 hjelper deg”. Jeg var også først ute med å teste den nye bakkenettmottakeren fra Grundig. Artikkelen ”TV-valget for TV-hatere” sammenliknet TV-distributørenes minipakker side om side. Altibox eksperimenterte med ”Digital-TV gjennom strømkabelen”, og jeg testet ”Verdens beste iPod-anlegg”.
I desember 2007 gjenga Teknofil-bladet min test av ”9 folke-TV-er” som også var publisert på Teknofils nettsted. Testen ble gjengitt av ”TV 2 hjelper deg” og vakte stor interesse. Et halvt år senere hadde hovedartikkelen og delartiklene tilsammen fått 290 000 treff. Det var den hittil mest leste testen hos Teknofil. I samme blad hadde jeg også en reportasje fra Elektroworld-messa der Get og Viasat viste fram sine nye HD-PVR-er, jeg testet den nye bakkenettmottakeren fra Sagem, og ga gode råd om plassering av flatskjerm.
I juni 2008 kunne folk over hele landet velge om de ville se digitale TV-sendinger via kabel, satelitt, bredbånd eller det nye bakkenettet. Hva som lønte seg, avhang av hvor mange kanaler de ønsket, antall TV-er hjemme og på hytta, hva installasjonen kostet osv. Jeg skrev denne artikkelen som beregnet kostnaden over en 5-årsperiode. Testresultatene ble gjengitt av ”TV 2 hjelper deg”.
På nyåret 2008 er det vinterferie og tid for hytteliv. Den første Teknofil-artikkelen inneholder gode råd for dem som vil fjernstyre hyttevarmen. Den andre artikkelen forteller om det lønner seg å installere bakkenett eller parabol på hytta.
Teknofil-bladet gjengir våren 2008 en sterkt forkortet versjon av min test av tre HD-PVR-er som tidligere var publisert på nett. Get som var ”Best i test”, refererte ofte til testen i sine annonser og TV-reklame. Artikkelen ”Ingen ser forskjell på HD” refererer en svensk undersøkelse der verken eksperter eller lekfolk kunne se forskjell på HDTV-sendinger med forskjellig oppløsning!